Raport consultare - Prevenirea și combaterea abandonului școlar
Prezentul studiu studiu a fost inițiat pe baza temelor sugerate de participanții la 3 webinare de formare organizate cu participarea cadrelor didactice in datele de 12-19-26 ianuarie 2023.
Raportul poate fi vizualizat aici: „PREVENIREA ȘI COMBATEREA ABANDONULUI ȘCOLAR”
Cuprins
FRECVENȚA ȘI TIPOLOGIA ABANDONULUI ȘCOLAR |
1. În clasa/clasele/școala dvs. sunt copii ÎN RISC de abandon școlar? |
2. În clasa/clasele/școala dvs. au fost CAZURI de abandon școlar în ultimii 2 ani (2021-2023)? |
3. La ce NIVELURI DE STUDIU ați remarcat mai curând astfel de riscuri/cazuri? |
4. Mai curând LA FETE SAU LA BĂIEȚI ați remarcat astfel de riscuri/cazuri? |
CAUZELE ABANDONULUI ȘCOLAR |
5. Din câte ați remarcat, care sunt/au fost CAUZELE abandonului școlar în școala dvs.? |
INTERVENTII INSTITUȚIONALE/PERSONALE |
6. Există în școala dvs. PROGRAME/PROIECTE/MĂSURI specifice împotriva abandonului școlar? |
7. Dacă da, vă rugăm dați câteva EXEMPLE. |
8. În ultimii doi ani școlari, vi s-a întâmplat SĂ INTERVENIȚI PERSONAL pentru recuperarea/salvarea unui copil aflat în risc de abandon școlar? |
9. Dacă da, intervențiile dvs. AU AVUT EFECT în recuperarea unor copii în risc de abandon școlar? |
10. DE CE ați intervenit în astfel de cazuri? |
11. ÎN CE AU CONSTAT aceste intervenții personale ale dvs.? |
12. În ce măsură credeți că aceste intervenții sunt în SARCINA DVS., ca și cadru didactic? |
13. În ce fel au fost/sunt RECUNOSCUTE/RĂSPLĂTITE aceste eforturi personale ale dvs. pentru salvarea/recuperarea unor copii în risc de abandon școlar? |
14. Astfel de eforturi personale au generat și REACȚII/ATITUDINI ADVERSE/NEGATIVE? |
15. În ce măsură credeți că RECUNOAȘTEREA simbolică/relațională/materială pot încuraja profesorii să se implice mai mult în prevenirea/combaterea abandonului școlar? |
POSIBILE SOLUȚII |
16. Vi s-a întâmplat să faceți SESIZĂRI pentru abordarea riscurilor/cazurilor de abandon școlar? |
17. Din experiența dvs., din exemplele de reușită pe care le cunoașteți, credeți că abandonul școlar își poate găsi REZOLVAREA mai curând ... |
18. În ce măsură credeți că o bază de date cu EXPERIENȚE PRACTICE REUȘITE în prevenirea/combaterea abandonului școlar poate fi de ajutor profesorilor/școlilor care se confruntă cu astfel de riscuri/cazuri? |
19. În ce măsură credeți că organizarea de EXCURSII SEMNIFICATIVE/ ASPIRAȚIONALE, în medii atractive, poate crește interesul pentru școală al copiilor în risc de abandon școlar? |
20. În ce măsură credeți că organizarea de ÎNTÂLNIRI MOTIVAȚIONALE CU MENTORI (foști absolvenți, exemple de reușită) poate crește interesul pentru școală al copiilor în risc de abandon școlar? |