Raport consultare - Prevenirea și combaterea abandonului școlar

Prezentul studiu studiu a fost inițiat pe baza temelor sugerate de participanții la 3 webinare de formare organizate cu participarea cadrelor didactice in datele de 12-19-26 ianuarie 2023.

Raportul poate fi vizualizat aici: PREVENIREA ȘI COMBATEREA ABANDONULUI ȘCOLAR

Cuprins

FRECVENȚA ȘI TIPOLOGIA ABANDONULUI ȘCOLAR
1. În clasa/clasele/școala dvs. sunt copii ÎN RISC de abandon școlar?
2. În clasa/clasele/școala dvs. au fost CAZURI de abandon școlar în ultimii 2 ani (2021-2023)?
3. La ce NIVELURI DE STUDIU ați remarcat mai curând astfel de riscuri/cazuri?
4. Mai curând LA FETE SAU LA BĂIEȚI ați remarcat astfel de riscuri/cazuri?
 
CAUZELE ABANDONULUI ȘCOLAR
5. Din câte ați remarcat, care sunt/au fost CAUZELE abandonului școlar în școala dvs.?
 
INTERVENTII INSTITUȚIONALE/PERSONALE
6. Există în școala dvs. PROGRAME/PROIECTE/MĂSURI specifice împotriva abandonului școlar?
7. Dacă da, vă rugăm dați câteva EXEMPLE.
8. În ultimii doi ani școlari, vi s-a întâmplat SĂ INTERVENIȚI PERSONAL pentru recuperarea/salvarea unui copil aflat în risc de abandon școlar?
9. Dacă da, intervențiile dvs. AU AVUT EFECT în recuperarea unor copii în risc de abandon școlar?
10. DE CE ați intervenit în astfel de cazuri?
11. ÎN CE AU CONSTAT aceste intervenții personale ale dvs.?
12. În ce măsură credeți că aceste intervenții sunt în SARCINA DVS., ca și cadru didactic?
13. În ce fel au fost/sunt RECUNOSCUTE/RĂSPLĂTITE aceste eforturi personale ale dvs. pentru salvarea/recuperarea unor copii în risc de abandon școlar?
14. Astfel de eforturi personale au generat și REACȚII/ATITUDINI ADVERSE/NEGATIVE?
15. În ce măsură credeți că RECUNOAȘTEREA simbolică/relațională/materială pot încuraja profesorii să se implice mai mult în prevenirea/combaterea abandonului școlar?
 
POSIBILE SOLUȚII
16. Vi s-a întâmplat să faceți SESIZĂRI pentru abordarea riscurilor/cazurilor de abandon școlar?
17. Din experiența dvs., din exemplele de reușită pe care le cunoașteți, credeți că abandonul școlar își poate găsi REZOLVAREA mai curând ...
18. În ce măsură credeți că o bază de date cu EXPERIENȚE PRACTICE REUȘITE în prevenirea/combaterea abandonului școlar poate fi de ajutor profesorilor/școlilor care se confruntă cu astfel de riscuri/cazuri?
19. În ce măsură credeți că organizarea de EXCURSII SEMNIFICATIVE/ ASPIRAȚIONALE, în medii atractive, poate crește interesul pentru școală al copiilor în risc de abandon școlar?
20. În ce măsură credeți că organizarea de ÎNTÂLNIRI MOTIVAȚIONALE CU MENTORI (foști absolvenți, exemple de reușită) poate crește interesul pentru școală al copiilor în risc de abandon școlar?