Comunicat presă - Tabloul educației la început de an școlar

Comunicat de presă World Vision din 04 septembrie 2022

Tabloul învățământului la început de an școlar: 2 din 3 profesori spun că școlile au nevoie de investiții în laboratoarele de informatică

București, 4 septembrie. La început de an școlar, World Vision România realizează o radiografie a învățământului din mediul rural. 65% dintre cadrele didactice consultate de fundație atrag atenția asupra nevoii de investiții în laboratoarele de informatică. Mai mult de unul din trei profesori spun că sunt necesare investiții pentru amenajarea sau reabilitarea grupurilor-sanitare (toalete).

Elevii, părinții și profesorii consultați de World Vision România au identificat câteva dintre problemele urgente, care împiedică buna desfășurare a procesului educațional la clasă. Una dintre acestea este nevoia de investiții în infrastructura școlilor.

65% dintre cadrele didactice consultate de fundație spun că este nevoie de mai multe investiții pentru laboratoarele de informatică. Aproape unul din doi profesori crede că este nevoie de mai mulți bani pentru spațiile dedicate activităților sportive. 44% vor investiții pentru renovarea clădirilor. 41% pentru spațiile de joacă și biblioteci. 34% pentru grupuri sanitare (toalete) și 30% pentru accesibilizarea drumurilor către școală, inclusiv achiziționarea de autobuze.

Totodată, 87% dintre cadrele didactice își doresc să se implementeze un program de masă caldă cu ore remediale în toate școlile vulnerabile, motivând că un astfel de pachet de servicii ajută la prevenirea și combaterea abandonului școlar.

Factorii care îi demotivează pe profesori

  • Lipsa unei infrastructuri corespunzătoare este direct legată de nivelul scăzut de motivație al profesorilor care predau în medii defavorizate. Alte cauze ar putea fi:
  • Mai mult de unul din trei spun că au prea multe obligații birocratice în afara orelor;
  • Doi din trei cred că programa școlară este încărcată sau nu este adaptată nevoilor actuale ale copiilor;
  • Unu din doi este descurajat de neimplicarea părinților în educația copiilor sau de alte probleme ale familiei ca nivelul de sărăcie sau lipsa de educație a părinților.

Comunicat de presă integral World Vision din 04 septembrie 2022

Date culese și prin două studii anterioare ale proiectului „Inspectoratul” Școlar Civic

Raport consultare – Așteptări și provocări legate de proiectul „Inspectoratul” Școlar Civic

Raport consultare - Legile educației prin ochii elevilor și profesorilor