Campanie consultare – Așteptări și provocări legate de proiectul „Inspectoratul” Școlar Civic

Pentru lansarea proiectului, s-a elaborat și transmis către profesori din întreaga țară un chestionar de consultare privind provocările cu care se confruntă în activitatea didactică și cu privire la nivelul de implicare pe care și-l doresc în proiectul „Inspectoratul” Școlar Civic.

Proiectul „Inspectoratul” Școlar Civic debutează prin lansarea unui chestionar de consultare în rândul cadrelor didactice la nivel național. Cea mai mare parte a răspunsurilor au fost colectate în perioada 21-28 iunie 2022. În total au fost colectare 400 de răspunsuri.

Chestionarul poate fi accesat prin link-ul: https://forms.gle/3oYVUMDGNt3u2hhC8

(Chestionarul nu mai este activ. Vă invităm să urmăriți chestionarele noastre active.)

Principalele scopuri ale studiului sunt:

  • identificarea principalelor provocări cu care se confruntă profesorii
  • înțelegerea nevoii de consultare a cadrelor didactice,
  • un exemplu concret de consultare a potențialilor beneficiari,
  • culegerea de informații suport pentru conferința de lansare,
  • identificarea profesorilor care doresc să se implice în activități,
  • invitarea profesorilor să se înscrie în proiect ca beneficiari.

Chestionarul cuprinde următoarea structură de întrebări:

  1. În ce măsură v-ar interesa să fiți BENEFICIAR al proiectului „Inspectoratul” Școlar Civic?
  2. La ce tipuri de activități sunteți interesat(ă) să participați, și în ce măsură? [Chestionare de consultare]; [Webinare de formare]; [Întâlniri de advocacy]; [Concurs evenimente școlare civice]
  3. Care este principalul obstacol care vă împiedică să ajungeți la o performanță mai ridicată cu elevii?
  4. Care este principalul obstacol PERSONAL?
  5. Care este principalul obstacol RELAȚIONAL?
  6. Care este principalul obstacol în relația cu ELEVII/PĂRINȚII?
  7. Care este principalul obstacol la nivel de DOTĂRI/INFRASTRUCTURĂ a școlii?
  8. Care este principalul obstacol INSTITUȚIONAL?
  9. Care este principalul obstacol la nivel de PROGRAMĂ ȘCOLARĂ?
  10. În ce măsură credeți că învățământul preuniversitar acordă o importanță prea mică/prea mare pentru EXAMINĂRI periodice (teste/teze/evaluări naționale)?
  11. Vă rugăm argumentați/detaliați opinia dvs.
  12. Ce aspecte din viața școlii credeți că sunt insuficient cunoscute și luate în considerare de PRIMĂRIE/CONSILIUL LOCAL, atunci când se iau decizii?
  13. Ce aspecte din viața școlilor credeți că sunt insuficient cunoscute și luate în considerare de INSPECTORATELE ȘCOALRE JUDEȚENE atunci când se iau decizii?
  14. Ce aspecte din viața școlilor credeți că sunt insuficient cunoscute și luate în considerare de MINISTERUL EDUCAȚIEI atunci când se iau decizii?
  15. Pe ce TEME ȘCOLARE (educaționale) v-ați dori să organizăm sesiuni de formare?
  16. Pe ce TEME CIVICE (societate civilă) v-ați dori să organizăm sesiuni de formare?
  17. Ce ați schimba ÎN ȘCOALA dvs. pentru creșterea calității actului didactic?
  18. Dar la nivel de INSPECTORAT ȘCOLAR JUDEȚEAN, ce ați schimba?
  19. Dar la nivel de MINISTER AL EDUCAȚIEI?
  20. Până la ce nivel v-ați dori să vă implicați în astfel de schimbări?
  21. Dacă ați avea ocazia să discutați direct cu MINISTRUL EDUCAȚIEI, ce l-ați întreba/ce i-ați solicita?
  22. Dacă ați avea ocazia să discutați direct cu INSPECTORUL ȘCOLAR GENERAL, ce l-ați întreba/ce i-ați solicita?
  23. Dacă ați avea ocazia să discutați cu directorul național al FUNDAȚIEI WORLD VISION ROMÂNIA, ce l-ați întreba/ce i-ați solicita?