Webinar 1 - Modul 2 - Prevenirea abandonului școlar - metode, instrumente, lecții învățate în practică

În data de 12 ianuarie, s-a derulat primul webinar din Modulul 2 - Prevenirea abandonului școlar - metode, instrumente, lecții învățate în practică. Au participat 730 de cadre didactice, care vor fi recompensate simbolic prin adeverințe de participare (detalii mai jos).

 

S-au realizat 5 expuneri, cu participarea a 5 experți voluntari:

- „Prevenirea si combaterea abandonului școlar în mediul rural.” – prof. Angela Pestrițu, cadru didactic la Școala Gimnazială Nr.1, com. Poienarii de Muscel, jud. Argeș.

- „Prevenirea abandonului școlar - provocarea școlilor din mediul rural. Exemple de bună practică.” – prof. Daniela-Maria Arion, cadru didactic la Școala Gimnazială „Mihai Vodă”, com. Mihai Viteazu, jud. Cluj.

- „Rolul activităților extracurriculare în diminuarea abandonului școlar.” – prof. Geta-Tatiana Tudori, cadru didactic la Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi”, Mun. Iași, jud. Iași.

- „Metode de prevenire a abandonului școlar folosite în școala noastră.” – prof. Cristina Grădinaru-Vranciu, cadru didactic la Liceul „Demostene Botez”, com. Trușești, jud. Botoșani.

- „Împreună reducem abandonul școlar.” – prof. Răzvan-Andrei Bădău, cadru didactic la Școala Gimnazială „Nicolae Labiș”, Sector 3, București

 

Formatorii a voluntari au prezentat exemple de bune practici și metode de motivare, atragere și menținere a copiilor la școală. În discuții s-au abordat teme precum:

- activități extracuriculare diverse și incluzive, prin care toți elevii să se simtă valorizați, indiferent de rezultatele la învățătură sau de situația socială;

- activități de sprijinire a unui climat social pozitiv, astfel încât copiii să se simtă atrași de școală ca principal context de satisfacere a nevoilor sociale;

- necesitatea ca școala să dezvolte abordări de „marketing”, în sensul convingerii copiilor și părinților că „serviciile educaționale” sunt atractive și de calitate;

- necesitatea investiției în starea de bine a elevilor și profesorilor, pentru asigurarea unui mediu plăcut și atractiv;

- importanța sprijinului material (acolo unde este posibil și nevoie) ca factor motivațional primar: masă caldă, rechizite, echipamente etc.;

- importanța colaborării cu autoritățile locale și alte instituții pentru sprijin material și organizațional, dar și pentru abordarea eficientă a cazurilor sociale;

- utilizarea, în ultimă instanță, a factorilor constrângători pentru asigurarea accesului gratuit la educație, în colaborare cu autoritățile;

- discrepanțele majore între mediul urban și mediul rural în ceea ce privește abandonul școlar;

- necesitatea dar și riscurile implicării școlii și cadrelor didactice în identificarea, raportarea și gestionarea cazurilor sociale cu risc de abandon școlar;

- nevoia de sprijin resimțită în școli în gestionarea cazurilor sociale cu risc de abandon școlar.

 

Participanții la webinare vor fi recompensați simbolic cu adeverințe de participare, cu menționarea numărului de webinare și ore de formare, precum și cu adeverințe de participare la chestionare de consultare. Adeverințele se transmit pe email către toți participanții, cumulat pentru toate activitățile (webinare și chestionare), indiferent de numărul lor, odată la trei luni: ian-feb-mar. 2023.

 

Materialele expuse în cadrul webinarului de către experții, precum și înregistrarea audio a webinarului pot fi vizualizate doar de utilizatorii înregistrați și logați pe website (Contul meu / Login).