Webinar 2 - Modul 2 - Prevenirea abandonului școlar - metode, instrumente, lecții învățate în practică

În data de 19 ianuarie, s-a derulat al doilea webinar din Modulul 2 - Prevenirea abandonului școlar - metode, instrumente, lecții învățate în practică. Au participat 731 de cadre didactice, care vor fi recompensate simbolic prin adeverințe de participare (detalii mai jos).

 

S-au realizat 5 expuneri, cu participarea a 8 experți voluntari:

- Predare pentru schimbare la Școala Gimnazială Bonțida. – prof. Buda Elena Lavinia, prof. Vescan Elena Maria, prof. Crișan Mihaela Elisabeta, cadre didactice la Școala Gimnazială Bonțida, jud. Cluj.

- Dincolo de barierele abandonului școlar. – prof Preda Mihaela Laura și prof. Ene Crenguța, Cadre didactice la Liceul Tehnologic „Constantin Filipescu” Caracal, jud. Olt.

- Creșterea rezilienței educaționale - factor eficient în scăderea abandonului școlar. – prof. Graur Luminița, cadru didactic la Liceul Tehnologic „Jacques M. Elias” Sascut, jud. Bacău.

- Problemele abandonului școlar în școli cu minorități etnice. – prof. Diaconescu Elena Adriana, cadru didactic la Școala Gimnazială Nr.1 Polovragi, jud. Gorj.

- Provocări în prevenirea abandonului școlar în comunitatea Rromă. – prof. Lupu Luminița, cadru didactic la Școala Gimnazială „Comandor Alexandru Cătuneanu” Lunca Cetățuii, jud. Iași.

- Strategii de prevenire și diminuare a abandonului școlar. – prof. Felicia Caloian, cadru didactic la Școala Gimnazială „Ștefan Luchian”, Mun. Moinești, jud. Bacău.

Un element specific al webinarului de astăzi a fost faptul că școlile în care lucrează Formatorii sunt frecventate și de elevi de etnie romă. Provocările legate de abandonul școlar sunt aceleași (probleme de transport, rechizite, probleme sociale sau familiale; probleme legate de dezinteres; probleme legate de modele negative în societate, încrederea și de colaborarea cu părinții; părinți plecați în străinătate, probleme legate de implicarea în muncă a copiilor și așa mai departe). Pe lângă toate acestea mai apare o provocare: eliminarea discriminării sociale și etnice. Discriminarea este un factor suplimentar care poate diminua frecvența școlară.

 

Participanții la webinare vor fi recompensați simbolic cu adeverințe de participare, cu menționarea numărului de webinare și ore de formare, precum și cu adeverințe de participare la chestionare de consultare. Adeverințele se transmit pe email către toți participanții, cumulat pentru toate activitățile (webinare și chestionare), indiferent de numărul lor, odată la trei luni: ian-feb-mar. 2023.

 

Materialele expuse în cadrul webinarului de către experții, precum și înregistrarea audio a webinarului pot fi vizualizate doar de utilizatorii înregistrați și logați pe website (Contul meu / Login).