Campanie advocacy CĂLĂRAȘI - bune practici privind promovarea imaginii școlii

Campania de advocacy a fost inițiată de prof. Liviu MOISE(responsabil advocacy local), alături de prof. Carmen Maria GHICU (voluntar advocacy local) de la Școala Gimnazială nr. 1 Unirea, jud. Călărași, alături de alte cadre didactice și elevi, și cu susținere din partea Inspectoratului Școlar Județean Călărași și a Asociației „Alege să Trăiești”.

Campania se derulează pe baza unui PLAN DE ADVOCACY propus la nivel local de Fundația World Vision Romania și agreată cu Inspectoratul Școlar Județean. Campania constă în organizarea de consultări prin chestionare, workshopuri cu profesori/elevi din județ, și în organizarea a două întâlniri de advocacy cu participarea reprezentanților World Vision, a zece cadre didactice și elevi voluntari, a unui reprezentant ONG local și a trei reprezentanți ISJ.

După definirea tematicii de advocacy în cadrul unui workshop școlar, s-a realizat un studiu pe bază de chestionar la care au răspuns 79 de cadre didactice din învățământul preuniversitar din jud. Călărași. RAPORTUL DE CONSULTARE este disponibil aici.

PRIMA ÎNTÂLNIRE CU REPREZENTANȚI ISJ CĂLĂRAȘI a avut loc pe 28 noiembrie 2023 la sediul Inspectoratului Școlar Județean Călărași, cu participarea a 12 cadre didactice, 3 elevi/eleve, 1 reprezentant ONG și 4 reprezentanți ISJ.

La eveniment au participat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Călărași, ai cadrelor didactice, ai părinților și elevilor. În cadrul activității s-au prezentat proiectul „Inspectoratul Școlar Civic”, finanțatorii și obiectivele și modul de organizare. S-a descris tema „Școala – oglinda societății - Ghid de bune practici privind promovarea imaginii școlii”.

De asemenea, s-a realizat prezentarea interpretării chestionarelor, a rezultatelor analizei de nevoi, dar și oportunități și propuneri de îmbunătățire a strategiilor unităților de învățământ pentru promovarea imaginii școlii.

Toți participanții au apreciat în mod pozitiv faptul că se încearcă identificarea unor soluții de promovare a imaginii unității de învățământ. Activitatea s-a desfășurat în condiții optime, participanții implicându-se activ în discuții și în modul de abordare a strategiei de advocacy.

D-na Inspector Școlar General Roxana Natalia Pațurcă apreciază că „Promovarea imaginii instituției reprezintă un element foarte important în cultura organizațională a școlii. Necesitatea promovării unei imagini pozitive devine, astfel, obligatorie, fie pentru a atrage în cadrul instituției elevi, cadre didactice, fie pentru sprijinul comunității locale și al partenerilor externi.”

(Campania face parte dintr-o serie de 10 campanii de advocacy derulate în paralel în 10 județe ale țării: Suceava, Iași, Vaslui, Buzău, Constanța, Ialomița, Călărași, Dolj, Brașov, Cluj organizate pe teme diverse în relația cu Inspectorate Școlare Județene locale în perioada septembrie 2023 - ianuarie 2024)