Webinar 3 - Modul 3 - Prevenirea și combaterea bullying-ului și violenței școlare

Aproape 900 de beneficiari au participat joi, 30 martie, la cel de-al treilea și ultimul webinar din seria dedicată Prevenirii și combaterii bullying-ului și violenței școlare, în cadrul căruia au fost susținute 6 prezentări de către formatorii voluntari.

De această dată, focusul discuției a fost pe modul în care părinții percep și gestionează cazurile de bullying, dar mai ales situațiile în care își transformă fără să vrea copiii în agresori.

Iar asta se întâmplă atunci când aceștia își doresc atât de mult ca ai lor copii să iasă în evidență, să fie lideri și să se impună încât îi împing în față și îi forțează „să se descurce” indiferent de modul în care o fac. Ori această încurajare din umbră va scoate la iveală, mai devreme sau mai târziu, comportamente nepotrivite.

Pe de altă parte, având în vedere că majoritatea cazurilor de bullying s-a mutat din curtea școlii pe internet, participanții au conchis că este necesar un control mai amănunțit asupra activității online a copiilor, care de cele mai multe ori nu recunosc sau nu le spun adulților tot ce fac în mediul virtual.

Pornind de la niște statistici potrivit cărora o treime dintre elevi sunt excluși din grupul de colegi, tot atâția sunt amenințați cu bătaia și aproximativ un sfert dintre ei sunt umiliți în fața colegilor, unul dintre formatorii voluntari care au susținut prezentări a ajuns la concluzia că cea mai la îndemână soluție de gestionare a cazurilor de bullying și violență școlară este dezvoltarea inteligenței emoționale (EQ) a copiilor. Cu alte cuvinte, aceștia trebuie învățați că ei sunt cei care controlează emoțiile și nu invers, iar valoarea personală a fiecărui individ rămâne aceeași, indiferent de comportamentul celor din jur.

Pe de altă parte, lipsa unităților de învățământ și supra-aglomerarea școlilor și a claselor este iarăși un fenomen care contribuie din plin la intensificarea fenomenului de bullying, cred cadrele didactice.

O altă prezentare a atras atenția asupra graniței extrem de fine dintre încurajare și bullying în sfera sportivă. Deși atât intențiile părinților, cât și cele ale antrenorilor sunt dintre cele mai bune, încurajarea insistentă poate deveni o formă de bullying dacă dezvoltă în copil frici precum cea că nu se poate ridica la înălțimea așteptărilor.

 

Prezentările pot fi consultate pe larg aici:

- Bullying și Cyberbullying în sistemul de învățământ preuniversitar din perspectiva părinților. - Prof. NEGRILĂ Ion, Colegiul Național „Dr. Ioan Meșotă” Brașov, Jud. Brașov;

MOD.3.3.-23.03.23_-_1._NEGRILĂ_Ion_-_PPT.pptx

- Delicventa juvenila. - Prof. TEODOROVICI Cristina, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Suceava, Jud. Suceava;

MOD.3.3.-23.03.23_-_2._TEODOROVICI_Cristina_-_PPT.pptx

- Bullying-ul odinioară, azi ...  Modalităţi de combatere şi gestionare a fenomenului. - Prof. PĂTRAȘCU Adriana, Școala Gimnazială „Tudor Arghezi” Năvodari, Jud. Constanța;

MOD.3.3.-23.03.23_-_3._PĂTRAȘCU_Adriana_-_PPT.pptx

- Bullying-ul  în sportul de masă și de performanță!  - Prof. BĂRBUȚ Ramona-Brindușa, Colegiul Național „Emil Racoviță” București;

- Fenomenul de bullying în instituțiile de învățământ - concept și soluții. - Prof. BUCUR Mihaela-Corina, Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila” București;

MOD.3.3.-23.03.23_-_5._BUCUR_Mihaela-Corina_-_PPT.pptx

- Bullyng-ul - lecție dură de viață. - Prof. NECULCEA Maria-Manuela, Școala Gimnazială „Constantin Platon” Bacău, Jud. Bacău;

- Bullying la grădiniță. - Prof. LUPUȘORU Petronela-Dumitrița, Școala Gimnazială „Ion Creangă” Bacău, Jud. Bacău;

MOD.3.3.-23.03.23_-_7._LUPUȘORU_Petronela-Dumitrița_-_PPT.pptx

 

Înregistrarea audio a webinarului poate fi accesată doar de utilizatorii înregistrați și logați pe website (Contul meu/ Login).